السلام عليكم دكتور عماد
اولا عايزة اشكر حضرت على كم المعلومات الهائله والرائعه والتى تتميز بالنزاهه العلميه مش بهدف التجارة زى كتير من الاطباء دلوقتى للاسف المتوفرة على موقع حضرتك فمثلا مقالك عن الميزو ثيربى قرر حقيقه انه غير معترف بيه فى حين ان كل الدكاترة اللى بيطلعوا فى التليفزيون والجرايد وكل وسائل الاعلام بيرجوا ليه لا لشى الا للاستفاده المديه فقط لاغير والمريض مش مهم ولا اجد الا ان ادعو لك بان يجازيك الله خيرا ويجعله فى ميزان حساناتك ان شاء الله.

اما سؤالى: حضرتك ذكرتك فى استشارة ان الليزر منخفض الطاقه ييستخدم فى علاج السيلوليت طيب احنا ازاى نعرف الجهاز حضرتك عارف انه برضه للاسف الدكتور بيشترى جهاز ليزر واحد بيستخدمه فى كل حاجه والمريض لايعلك شى وفى الاخر ممكن لايستفيد لان الجهاز غير مناسب لشكوى المريض.

فازاى نتعرف على شكل الجهاز يا ريت حضرتك تكتب لنا مقاله عن انواع الليزر واستخدامته مع شكل كل جهاز كنوع من التوعيه للمترددين والمستفيدين من الموقع عشان اللى يفكر يستخدم الليزر لاى شى زى انا مابفكر عشان السليوليت لما اشوف الجهاز اعرف هو ولالا.
ومرة اخرى جزاءك الله عنا خيرا

شكرا على كلماتك الرقيقة.

الليزر منخفض الطاقة يختلف عن الليزر الحراري الذي يجب أن يستخدم معه مخدر كلي أو موضعي. وللأسف التمييز بين الأجهزة صعب على غير المتخصص. لكن الأهم من تمييز الأجهزة اختيار الدكتور المؤهل الحاصل على درجة علمية في علوم الليزر الطبية، وهذه النقطة وحدها كافية لمعرفة الطبيب العالم ذو الضمير من التاجر والمدعي.

الليزر منخفض الطاقة – فرح من مسقط